Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمد علی اسماعیل پور قمشه ای


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » مراجع و بزرگان دینی » تعداد بازدید: ٢٩٨٦٢٠
محمد علی اسماعیل پور قمشه ای
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
حضرت آیت الله العظمی محمد علی اسماعیل پور قمشه ای در واپسین روزهای ماه آذر 1319 شمسی در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشودند. علوم جدیده را در زادگاه خویش، شهرضا(قمشه) فراگرفتند. سپس به علوم دینی اشتغال پیدا كردند. مقدمات، سطح متوسط و قسمتی از حكمت و كلام را نزد استادان دیار علم گستر خویش فراگرفتند. در ادبیات از محضر حجت الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حكمت متعالیه از محضر حضرت آیت الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حكیم وارسته آیت الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره ها بردند. مدتی در خدمت حكیم و مترجم بزرگ قرآن كریم، آقای الهی قمشه ای تلمذ نمودند. همچنین قسمتی از طب قدیم را نزد استاد دكتر سید محمد حسین مدرسی آموختند.

ایشان در سال 1339 هجری شمسی از شهرضا به شهر مقدس قم هجرت نمودند و سطوح عالیه را نزد استادان آن زمان فرا گرفتند. مباحث حكمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموختند و در محضر حضرات آیات عظام سید روح الله موسوی خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی ـ رضوان الله تعالی علیهم ـ به تحقیق و تكمیل دروس خارج فقه و اصول پرداختند. البته گسترده ترین مدت استفاده ایشان از محضر حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی ـ رحمة الله علیه ـ بوده كه علاوه بر درس معمولی فقه و اصول، حضور فعال در جلسات استفتائی معظم له را نیز شامل می شده است.

آیت الله العظمی اسماعیل پور در ضمن تحصیل، به تدریس علوم متداوله و كتب دارجه از مقدمات تا سطوح عالیه و كتب حكمت و كلام می پرداختند تا اینكه به درجه رفیع اجتهاد نائل آمدند.

ایشان از سال 1356 هـ ش تا كنون، پیوسته به تدریس خارج فقه و اصول در حوزه مقدسه علمیه قم اشتغال دارند. علاوه بر این در فصل تابستان-كه حوزه تعطیل است-جلسه تدریس فقه و اصول ایشان در شهرضا(قمشه) برگزار می گردد.

قابل ذكر است كه معظم له تا كنون در مجموع سخنرانی های خود كه غالباً پس از اقامه نماز جماعت در قم و شهرضا ایراد نموده اند، یك دور كامل قرآن كریم را تفسیر كرده اند و اكنون به دور دوم آن مشغول هستند.

هر چند عمده اشتغال ایشان در تدریس و تدرّس و تحقیق بوده است، اما در ضمن آن نظارت شرعی و اشراف بر ساختمان و مدیریت مدینة العلم صاحب الزمان عجل الله تعالی له الفرج و مدرسه علمیه صاحب الزمان ـ علیه السلام ـ شهرضا و توسعه و بنای مسجد انصار الحسین علیه السلام در قم و تأسیس محل اقامت طلاب متعلق به همان مسجد و نیز مدیریت آن را از سال 1344 شمسی تا كنون بر عهده داشته اند.

ایشان سال هاست كه عهده دار مرجعیت فتوایی و استفتائی هستند.
تالیفات

1- الباقیات الصالحات، كتاب الوقوف و الصدقات

2- البراهین الواضحات، دراسات فی القضاء(ج1)

3- البراهین الواضحات، دراسات فی القضاء(ج2)

4- التعالیق علی المجلد الثانی من وسیلة النجاة و علی تكملة المنهاج

5- التعلیقات علی كتاب العروة الوثقی

6- الحجج البالغات، دراسات فی الربا و بیع الصرف و السلم

7- الدلائل الظاهرات، استفتائات و استدلالات(ج1)

8- المعالم المأثورة(ج1)

9- المعالم المأثورة(ج2)

10- المعالم المأثورة(ج3)

11- المعالم المأثورة(ج4)

12- المعالم المأثورة(ج5)

13- المعالم المأثورة(ج6)

14- النعم السابغات، دراسات فی المضاربة

15- دقائق الأصول، دراسات فی الأصول(ج1)

16- رساله مضاربه

17- رساله هدایة المتقین

18- مجمع الافكار و مطرح الانظار(ج1)

19- مجمع الافكار و مطرح الانظار(ج2)

20- مجمع الافكار و مطرح الانظار(ج3)

21- مجمع الافكار و مطرح الانظار(ج5)

22- ملحقات مناسك حج

23- مناسك حج


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمد علی اسماعیل پور قمشه ای

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,